
MADDE -1 AMAÇ VE KAPSAM
1.1 Bu statü ; sporun kitlelere yayılması, spora ilginin artırılması, sporun her yaştaki insanın beden ve ruh sağlığını geliştirmesi, saygı, sevgi, dostluk ve hoşgörü diyaloğuna dönüşmesi amaçlarıyla “metasporcomtr” Bilişim & Yazılım ve Organizasyon Şirketi tarafından organize edilecek olup “Sakarya Ayak Tenisi Turnuvası” için hazırlanmıştır.
MADDE 2 – GENEL HÜKÜMLER
2.1 Sakarya Ayak Tenisi Turnuvası uygulaması esasları ve kuralları “metasporcomtr / Yönetim Kurulu” tarafından uygulanacaktır.
MADDE 3 – KATILIM VE BAŞVURU
3.1 Turnuvaya Sakarya İli İçerisinde veya çevre illerde ikamet eden tüm bireyler katılım sağlayabilirler.
3.2 Sakarya Ayak Tenisi Turnuvasına 18 yaşını doldurmuş bay/bayan herkes katılım sağlayabilir.
3.3 Turnuva içerisinde bulunan bütün sporcular “Kurumlar ligi” İOS / Android uygulamasından “Online Kayıt” yapıp kaydının onaylanmasını beklemelidir. Online Kayıt yapmayan hiçbir sporcu turnuva içerisinde bulunamaz.
3.4 Kurumlar Ligi içerisinde kaydı bulunan sporcuların Online Kayıt yapmasına gerek yoktur. Ayak Tenisinde mücadele etmek isteyen sporcular “Online İşlemler / Talep Gönder” menüsünden “Ayak Tenisi Turnuvasında” oynayacağımdan, sistemde içerisinde bulunduğum X takımından çıkarılıp geçici süreliğine “Serbest Oyuncu” rolüne getirilmemi, ayak tenisi turnuvası bitimine mütakip mevut takım kadrosuna tekrar eklememin yapılması talep ederim” şeklinde talep açması gerekmektedir. Bu işlemi gerçekleştirmeyen hiçbir sporcu “Ayak Tenisi Turnuva” takımının kadrolarında bulunamaz.
3.5 Mevcut takımı bulunmayan boşta olan sporcu “Transfer Marketi” sistemi sayesinde kendinlerine takım bulabilir.
3.5.1 Mevcut takımı bulunup sporcu bulma konusunda sıkıntı yaşayan takım kaptanı “Transfer Marketi” sistemi sayesinde kendilerine sporcu bulup kadrosuna katabilir,sporcu ilr anlaşamaması halinde transfer süre içerisinde sporcuyu tekrar kadrosundan çıkartabilir.
Not: Bu sistem “Sporcu Havuzu “için kurulmuştur.
3.6 Başvurusu onaylanan takım kaptanı “Online İşlemler / Yeni Takım Oluştur” sekmesinden takım kurma işlemini gerçekleştirmesi gerekmekte olup takım ismini “FİRMA ÜNVANI (Örn; Gürdal Turizm)” veya “KURUM İSMİ (Örn; Sakarya Adliyesi) verebilir.
Not ; Bu işlemi sadece takım kaptanı gerçekleştirmesi gerekmektedir.
3.7 Yeni Takım Oluşturma işlemi onaylanan takım kaptanı “Online İşlemler / Transfer Marketi” sekmesinden kadrosuna katacağı 3 kişiye “Transfer Teklifi” göndererek, teklif gönderdiği sporcunun 24 saat içerisinde “Online İşlemler / Onay İşlemlerinden” gelen teklifi kabul etmesi gerekmektedir. Aksi takdirde söz konusu sporcu takım kadrosuna dahil edilmeyecektir.
Not ; Takım kaptanları Transfer İşlemlerini 21 Temmuz Saat 17:30 kadar yapmaldır. Belirtilen saatte transfer işlemleri sistemi kapatılacaktır.
3.8 Takımlar toplamda kadrosunda 5 (Beş) oyuncu bulundurabilirler. “2 sporcu oyunda bulunmak kaydı ile, 3 adet yedek sporcu” bulundurma hakkına sahiptir. Oyun içerisindeki oyuncu değişiklikleri iki set arasında veya oyun durduğu anda yapılabilir. Çıkan oyuncu oynanan set içerisinde tekrar oyuna giremez.
MADDE 4 – LİG SORUMLULUKLARI
4.1 Müsabaka hakem atamaları metasporcomtr / Yönetim Kurulu tarafından yapılacaktır.
4.2 Müsabakalar sonrası olası disiplin cezaları, metasporcomtr / Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanacaktır.
4.3 Müsabakalar Hafta İçi Pazartesi, Salı , Çarşama ve Perşembe günleri oynanacak olup, müsabaka saatleri sistem tarafından belirlenecektir. Olağan üstü durumlar hariç müsabakaların gün ve saati KESİNLİKLE değişmeyecektir. (Turnuvanın açık havada oynanması dikkate alınarak ayak tenisinin oynanamasına engel olacak şekilde hava muhalefeti olması halinde o gün
oynanacak olan tüm müsabakalar takip eden CUMARTESİ / PAZAR günü saat 14:00-19:00 arasında 1 Nolu Kapalı Halı Sahada oynatılacaktır.)
4.4 Lig müsabakalarının maç skoru,esame listeleri ve maç istatistikleri CANLI SKOR olarak “Kurumlar Ligi” İos / Android” uygulamaları üzerinden anlık verilecek olup, puan cetvelleri, röportajlar , haftanın karması ve haftanın takımı gibi bilgiler müsabakaların oynandığı hafta Cuma günü youtube kanalı ve uygulamalar üzerinden yayınlanacaktır.Sporcu istatistikleri (Olumlu Servis, Olumsuz Servis, Kazanılmış Sayı, Kaybedilmiş Sayı,Kilo Takibi vs.) “MAÇ DETAYLARI AÇIKLAMA” kısmında yazılıp yazılımın tamamlanması üzerine sisteme “VERİ GİRİŞLERİ” girişleri sağlacaktır.
Not : “metasporcomtr” İos / Android” uygulamaları ve Ayak Tenisi Yazılım formatı zaman zarfının kısa olması nedeniyle tamamlanamamış olup geçici süreliğine Kurumlar Ligi” İos / Android” uygulaması ve futbol ligi formatı kullanılacaktır. Yazılım tamamlanması sonucu “DATA” aktarımları yapılacaktır. Format açıklaması şu şekildedir.
Puan Durumu
O ; Oynadığı Maç Sayısı G ; Galibiyet M ; Mağlubiyet A ; Aldığı Set V ; Verdiği Set P ; Puan Durumu
Maç Detayları ;
1.Yarı ; 1.Set / Devre Arası ; Set Arası / 2.Yarı ; 2.Set Penaltılar ; 3.Set
4.5 İlan edilen tüm müsabaka bilgileri takım kaptanlarına yapılan bildiri niteliği hükmünde olup hiçbir takım kaptanlarına yazılı olarak veya sözlü olarak bildiri yapılmayacaktır.
4.6 Müsabaka başlangıcında, devamında ve sonrasında, güvenlik, tribün olaylarında, şiddet ve düzensizliğin önlenmesi ile ilgili bütün sorumluk takım kaptanlarına ve/veya takım sorumlularına aittir.
4.7 Müsabakalarda takım oyuncularının aynı renkte forma yada tişört giymesi zorunlu olup sırt numarası şartı aranmamaktadır.
MADDE 5 – KATILIM BEDELİ
5.1 Online Kayıt yapan takım kaptanları kuralları ve detayları okuyup kabul etmiş sayılmış olup, başvurusu kabul edildiğine dair takım kaptanlarına gönderilen “SMS sonrası”, takım kaptanları açıklama kısmına “Takım İsmini ve Katılım Ücreti (Örn; Gürdal Turizm – Katılım Ücreti) yazarak Kuveyt Bankası “TR050020500000080891800001” IBAN numaralı “Hakan ARSLAN” adına ait olan hesaba 3.500,00 TL (KDV Dahil) olarak katılım bedelini yatırması, katılım bedelini gösterir dekontu “Online İşlemler / Talep Gönder” sekmesinden göndermesi gerekmektedir. Katılım bedelini ödemeyen veya dekontu göndermeyen takım turnuvaya dahil edilmeyecektir. İstenildiği takdirde ilgili fatura firmalara mail olarak gönderilecektir.
MADDE 6 – SPONSORLUK
6.1 Ana Sponsorluk ; Turnuva’da; ilgili sezonun başlangıcından bitimine kadar ve arşiv kayıtları dâhil olmak üzere her alanda ve her yerde, Turnuva’nın sponsoru olunan sezonu ile birlikte bir bütün olarak anılmasını sağlayan sponsorluk türüdür. Her Turnuva için ilgili sezonda “TEK ANA SPONSOR” yer almaktadır. Ana Sponsorluk anlaşması “metasporcomtr” yetkilisi ile yapılmaktadır.
6.2 Turnuva Sponsorluğu ; “metasporcomtr” ve ilgili Lig lehine olmak üzere, uygulamalar üzerinde malzeme tedariği, fiziki imkân ve diğer kolaylıkların temini adına faaliyet yürütülmesine katkı sağlayan ÜCRETSİZ sponsorluk türüdür. Turnuva sponsorluğu anlaşması “metasporcomtr” yetkilisi ile yapılmaktadır.
6.3 Mobil Sistem Sponsorluğu ; Metaspor bünyesinde yer alan Mobil Kule, röportaj alanı, Uygulamalar, Youtube ve İnstagram, sosyal medya kanalları ve faaliyet alanlarında “metasporcomrtr” yetkilisinin uygun görülecek yerlerde ve diğer alanlarda mevcut sezona dâhil olan takımlar adına takım kaptanları tarafından bildirinin yapıldığı anda takıma katkı sağlayan sponsorlar için uygulanan ÜCRETSİZ sponsorluk türüdür. Takım kaptanları bu işlemleri Online İşlemler / Sponsor Bildir” sekmesinden gerçekleştirmesi gerekmektedir.
6.4 Takım Sponsorluğu ; Turnuva’da; ilgili sezonun başlangıcından bitimine kadar ve arşiv kayıtları dâhil olmak üzere, mevcut sezona dâhil olan takımlar adına takım kaptanları tarafından bildirinin yapıldığı anda takıma katkı sağlayan sponsorlar için, ilgili sezonda uygulamalar üzerinde “Takım Sponsorları” başlığı altında gerekli alanda adı ve yine Uygulamamızda gönderilen görseline yer verilecek olan, yine “metasporcomtr” yetkilisi’nin uygun görülecek diğer alanlarda da adı ve görseline yer verilecek olan ÜCRETSİZ sponsorluk türüdür.
6.4.1 Sakarya Ayak Tenisi Turnuvası için başvurusu kabul edilen ve turnuvada yer alan tüm “FİRMALARIN” logo / unvan vb. bilgileri görsel olarak “Kurumlar Ligi ” İOS / Android uygulamasında belirlenecek kısımlarda ÜCRETSİZ olarak yer alacaktır.
6.4.2 Sakarya Ayak Tenisi Turnuvası için başvurusu kabul edilen ve turnuvada yer alan tüm KURUM TAKIMLARINA yada ÖZEL İSİMLE katılan takımlar’a sponsor olan tüm firmaların logo / unvan vb. bilgileri görsel olarak “Kurumlar Ligi” İOS / Android uygulamasında belirlenecek kısımlarda ÜCRETSİZ olarak yer alacaktır
6.4.3 Takım kaptanları bu işlemleri (6.4.1 / 6.4.2 Madde) Online İşlemler / Sponsor Bildir” sekmesinden gerçekleştirmesi gerekmektedir.
MADDE 7 – OYUNUN BAŞLAMASI
7.1 Yazı – Turayı kazanan takım (oyuncu) tarafı ya da servisi seçer.
7.2 Mola ve setler arası 1 dakika, maçlar arası 5 dakika süre tanınır. Esame listesinde bulunan takım oyuncularında 2 (iki) kişi vaktinde oyun alanında hazır olmazlar ise hükmen iki set üzerinden mağlup sayılırlar. (1.Set 21-0) 2-0 (2.Set 21-0)
MADDE 8 – SERVİS
8.1 Top yere düşmeden veya top yerde sektikten sonra topa vurularak atılır.
8.2 Servis, hakemin oyunu başlatma düdüğünden sonra 5 saniye içerisinde atılır.
8.3 Top filenin üzerinden geçerek rakip servis bölgesine düşmelidir.
8.4 Top, fileye dokunur ve rakip tarafın servis bölgesine düşerse servis geçerlidir.
8.5 Servis, sayı alan takım (Oyuncu) tarafından atılır.
8.6 Atılan servis, rakip servis alanına düşmeden karşılanabilir ve direk rakip sahaya gönderilebilir.
MADDE 9 – OYUNDAKİ TOP
9.1 Topun yere düşeceği maksimum sayı 1’dir. Oyun boyunca, oyuncular topu yere düşürmeden rakip sahaya gönderebilir. (Topun yere düşmesi şart değildir)
9.2 Oyuncu, karşı tarafın oyun sahası üzerinde fileye temas etmeksizin topa müdahele edebilir.
9.3 Takım tarafından maksimum topa dokunma sayısı 3’tür. Oyuncu topa (kolları ve elleri hariç) vücudunun her bölgesi ile dokunabilir. Oyuncunun topa arka arkaya iki kez dokunmasına izin verilmez. Top fileyi geçmeden (rakibin sahasındayken,file üzerinden) oyuncunun topa dokunma sayısı 1’dir. Rakibin sahasında topa 1 kez dokunduktan sonra top kendi oyun bölgesine gelir ise bir kere daha dokunabilir.
9.4 Oyun alanında yabancı bir kişi girerse ya da topa dokunursa, servis tekrar edilir.
9.5 Oyuncuların hiçbirinin fileye dokunmasına izin verilmez. Oyuncu, topla temasından sonra fileye istemeyerek veya kaza ile temas edebilir.
9.6 Oyuncu, topla temasından sonra rakibine istemeyerek veya kaza ile dokunabilir.
9.7 İki rakip oyuncu aynı anda file üzerinde topa dokunur ve top oyun sahası dışına düşerse, servis tekrarlanır.
9.8 İki rakip oyuncu aynı anda file üzerinde topa temas eder ve top oyun sahası içine düşerse, oyun devam eder. Böyle bir durumda, file üzerinde topa temas eden oyuncu tarafından tekrar oynanabilir.
MADDE 10- LİG FORMATI, PUAN ALMA, BİR SET VE MAÇI KAZANMA
10.1 Grup müsabaka programı, fikstür çekimi 23 Temmuz 2023 tarihi saat 18:00’de Arslan Halı Saha kafetaryasında gerçekleşecektir.
10.2 Grup 10 takımlı tek grup grupta, tek devreli lig usulü ile oynanır. Galibiyet +3 puan, mağlubiyet -1 puan olarak belirlenmiştir.
10.3 Grupta 1 ve 4. sıraları alan takımlar ‘’Birinci Eşleşmeyi’’ 2. ve 3. sıraları alan takımlar ikinci eşleşmeyi teşkil etmiş olup, Yarı Final müsabakaları çift maç eleme usulü ile devam eder.
10.4 Grup maçlarında iki ya da daha fazla takımın puan eşitliği halinde sırasıyla şu kriterlere bakılır;
10.4.1 Eş puanlı takımların birbirleriyle oynadıkları müsabakalardan bir puan tablosu oluşturulur.
10.4.2 Tabloda önce puana,sonra averaja, gerekirse aldığı set sayısına bakılır.
10.4.3 Eşitlik devam ediyorsa aynı sırayla genel averaja bakılır.
10.4.4 Eşitlik genel averajla da çözülmezse hükmen mağlubiyeti olmayan takım üst sırada yer alır.
10.4.5 Eşitlik yine bozulmazsa grup müsabakalarında görülen sarı ve kırmızı kartlara bakılır (sarı kart bir, kırmızı kart üç ceza puanı olmak üzere en düşük ceza puanına sahip olan takım üst sırada yer alır).
10.4.6 Eşitlik halen devam ediyorsa ilgili takımlar arasında kura çekilişi yapılacaktır.
10.4.7 Çift mac eleme usulüne göre oluşan eşleşmelerde, eşleşmelenin ilk maçına çıkmayan tekrar 2-0 hükmen mağlup sayılır. Eşleşmelerin ikinci maçına çıkmayan takımlar ise ilk maçın sonucu ne olursa olsun o eşleşmeden elenir.
10.5 Final müsabakası tek maç eleme usulüyle oynanır. Kazanan takım SAKARYA AYAK TENİSİ TURNUVASI 1.SEZON ŞAMPİYONU olur.
10.6 Takım (Oyuncu) rakibi hata yaptığında her hata için puan kazanır.
10.7 Maçlar kazanılmış 2 set olarak oynanır. Seti 21’e gelen takım kazanır. Bir takımın seti kazanabilmesi için en az 2 fark yapması gerekir. (21-19,22-20 gibi)
10.8 Maça eksik oyuncu ile çıkılamaz. Aksi takdirde maç hükmen 2-0 kaybedilmiş olur.
10.9 Sakatlanmalardan veya başka nedenlerden dolayı maça devam edilmemesi halinde set/maç rakip takım lehine sonuçlanır. Alınmış sayılar geçerli sayılır.
MADDE 11- MOLA
11.1 Her takım, hakeme bildirdikten sonra set başına 1 kez 30 saniyelik mola hakkına sahiptir.
11.2 Hakemin maç sırasında, herhangi br engelin kaldırılması için mola verme yetkisi vardır.
11.3 Mola esnasında oyuncular kendi yarı sahalarında bulunmak zorundadır.
MADDE 12- PUAN KAYBINA SEBEP OLAN HATALAR
12.1 Top, aynı takımın oyun alanına 2 kez temas etmesi durumunda puan kaybına neden olur.
12.2 Eğer top oyun alanı yüzeyinden sekerse ve oyuncu tarafından dokunulmadan file üzerinden rakibin oyun alanına geçerse, takım puan kaybeder.
12.3 Takım (oyuncu) eğer vücudunun herhangi bir bölgesi ile fileye temas ederse puan kaybeder. Her iki takım (oyuncu) fileye aynı anda temas ederse servis tekrarlanır.
12.4 Servis atılırken takım (oyuncu) destek ayağı ile taban çizgisi veya geriye uzanan yan çizgiye temas ederse puan kaybeder.
12.5 Servis atılırken, takım (oyuncu) topu oyun alanının içinde sektirip servis atarsa puan kaybeder.
12.6 Takım (oyuncu) topu rakip servis bölgesinin dışına atarsa puan kaybeder.
12.7 Servisi sayı olan oyuncu atmadığı takdirde puan kaybeder.
12.8 Oyuncu eğer el ya da kol ile topa temas ederse puan kaybeder.
12.9 Takım (oyuncu) tarafından oynanan top rakip tarafa ağın her iki ucunda yer alan antenlerin dışından gelirse puan kaybeder.
12.10 Eğer oyuncu rakibini iter veya tutarsa ikinci uyarıda puan kaybeder.
12.11 Eğer oyuncu topla arka arkaya 2 kez oynarsa puan kaybeder.
12.12 Takım (oyuncu) hakemin düdüğünden 5 saniye sonra servis atmassa ikinci uyarıda puan kaybeder.
12.13 Takım (oyuncu) topu antene,hakeme, teknik ekibe veya yedek oyuncuya çarptırırsa puan kaybeder.
12.14 Oyuncunun ayağı file altındaki çizgiyi tamamen geçerse puan kaybeder.
MADDE – 13 KÖTÜ DAVRANIŞ VE CEZALAR
13.1 Sportmenlik dışı davranışlar (protestolar,iddialar,hakeme top fırlatmak,topu uzağa tekmelemek,oyunu geciktirmek,rakibi tutmak ve itmek vb.)
13.1.1 İlk defada uyarı veya sarı kart (puan kaybı)
13.1.2 İkinci defada puan kaybı (sarı veya kırmızı kart)
13.2 Kötü davranışın kabalığına veya şiddetine göre oyuncu sarı ya da kırmızı kartla cezalandırılır. Kırmızı kart gören oyuncu oyundan ihraç edilir ve set/maç karşı takımın lehine sonuçlanır.
13.3 Hakem, oyuncu tarafından hakarete maruz kaldığında maç rakip lehine sonuçlanır.
13.4 Kötü davranışın kabalığına ve şiddetine göre takım turnuvadan İHRAÇ edilir.
MADDE – 14 İTİRAZLAR ve DİSİPLİN İHLALLERİ
14.1 Oyun kesintiye uğradığında, takım kaptanı itirazlarını hakeme iletmek ve kuralları yorumlanması hakkında soru sormak için söz isteme hakkına sahiptir. Hakemin kararı KESİNDİR.
14.2 Müsabaka hakemleriyle ilgili itirazlar ve öneriler, Lig Görevlileri ile ilgili itirazlar ve öneriler, müsabaka cezaları ile ilgili itiraz ve önerilerin tamamı “Kurumlar Ligi ” İos / Android uygulaması Online İşlemler / İtiraz Dilekçesi üzerinden 12 saat içerisinde yapılacak ve değerlendirilecektir.
14.3 Müsabaka da kırmızı kartla oyunda ihraç edilen oyuncunun ilgili müsabakayı takip eden ilk 12 saat için de savunma yazma hakkı mevcuttur. Yazılan savunmalar, “Kurumlar Ligi ” İos / Android uygulaması Online İşlemler / İtiraz Dilekçesi üzerinden yapılacak ve alınacak kararlar yine sistem üzerinden açıklanacaktır.
14.4 Fairplay dışı eylemler ve söylemler müsabaka hakemi ve Lig Görevlisinin hazırladığı rapor doğrultusunda “metasporcomtr / Yönetim Kurulu” tarafından Disiplin statüsüne göre karara bağlanacaktır.
MADDE 15 – DİĞER HUSUSLAR
15.1 “Sakarya Ayak Tenisi Turnuvasında, statü ve talimatlar dışındaki itilaflarda “metasporcomtr / Yönetim Kurulu”vereceği kararlar geçerli olacaktır.
15.2 Cep telefonları üzerinden de “Kurumlar Ligi” Android / İos uygulamasıyla takımlar ile ilgili haberler, puan durumu, kart ve gol krallığı istatistikleri,maç başlamadan 10 dk. önce oynanacak maç ile ilgili kadro bilgileri gibi birçok bilgi sürekli güncellenerek kullanıcılara aktarılarak buradan da takip edilebilecektir.
15.3 Sakarya Ayak Tenisi Turnuvasına katılan tüm takımlar kuralları ve detayları kabul etmiş sayılır.
MADDE – 16 VAR PROTOKOLÜ (ÇİZGİ KAMERA SİSTEMİ)
Video Yardımcı Hakem (VAR) maçın kamera görüntüsüne bağımsız erişimi olan ve ‘açık ve bariz hata’ ya da ‘gözden kaçan ciddi olay’ olduğunda veya olma ihtimali bulunduğunda hakeme yardımcı olabilecek bir uygulamadır. VAR operatörü yalnızca hakemin talimatları ile hareket eden, VAR’a gidilmesi sırasında hakemin yönlendirmesi ile işlem tesis eden, bunun haricinde resen veya bir başka kişi tarafından talimatlandırılamayan kişidir.
Sadece hakem bir “inceleme” başlatabilir; VAR Operatörü Hariç tüm görevliler hakeme “inceleme” tavsiyesinde bulunamaz.
Nihai karar, her zaman, hakemin pozisyona yönelik ekran üzerinden verileri VAR operatörü vasıtasıyla yönlendirmesi ile inceletilen verilere dayanarak ya da hakemin “VAR uygulaması üzerinde kendi gözlemi ile inceleme” yapmasıyla, her halükarda hakem tarafından verilir.
Doğru kararın hızlı karardan daha önemli olduğu dikkate alınarak, hakemin pozisyon inceleme süresi hakkında herhangi bir kısıtlama söz konusu değildir. Buna aykırı hareket eden, hakemi kısıtlayıcı söz ve eylemde bulunan ısrar halinde ve ısrarın şiddetine göre kart gösterme takdirİ maçın hakemine aittir.
Her iki takımda, saha içinde veya dışında, kayıtlarda takım kaptanı olarak bulunan kişi tarafından, her SET için ayrı ayrı olmak üzere 1 (bir)’er kez ve bunun da ilgili “MADDE 11- PUAN KAYBINA SEBEP OLAN HATALAR” gerçekleştiği ile ilgili düşünmesi halinde VAR incelemesi talebinde bulunabilir, ancak bu hakkın kullanmasında oyunun durduğu anda ve hakemin oyunu henüz başlatmamış olması şartı aranmaktadır. Bu maddeye ek olarak, ilgili takım kaptanı tarafından yapılan inceleme talebinin haklı görülerek talep doğrultusunda orta hakem tarafından bir karar verilmesi halinde yine ilgili takımın hakkı saklı kalır.
Yalnızca bir önceki paragrafta zikredildiği ve aşağıdaki kategorilerdeki durumlarda talepte bulunulması halinde hakem VAR’a gitmek zorundadır. Haricen diğer hususlarda VAR’a gidilmesi talepleri konusunda takdir yetkisi maçın hakemine aittir.
Prensip olarak, aşağıdaki durumlarda maç geçersiz sayılmaz:
- VAR teknolojisinin arızalanması,
- VAR’ındâhil olduğu yanlış karar, (VAR ın sistemsel bir uygulaması olması ve beşeri faktörler ile birlikte işletilmesi gibi nedenler nedeniyle)
- Bir olayı incelememe kararı,
- İncelenemeyen durumların/kararların incelenmesi.